آیپد مینی نسل ششم

در یک نگاه

نسل ششم آیپد مینی با صفحه نمایش 8.3 اینچی،تراشه A15 Bionic،پشتیبانی از اپل پنسل 2 و موارد دیگر در 14 سپتامبر 2021 معرفی شد.

ipad mini 6

ویژگی ها

  • صفحه نمایش 8.3 اینچی Retina
  • تراشه A15 Bionic
  • پشتیبانی از شبکه 5G در مدل های سلولار
  • پشتیبانی از اپل پسنل 2
  • دکمه ی پاور تاچ آیدی
  • پورت USB-C

آیا آیپد مینی 6 را خریداری کنیم؟

آیا آیپد مینی 6 را خریداری کنیم؟

آیپد مینی کوچکترین تبلت اپل است و جدیدترین مدل آن دارای طراحی جدید،تراشه A15 Bionic،پورت USB-C و موارد دیگر است.

آیپد مینی که در سپتامبر 2021 معرفی شد،یکی از جدیدترین آیپدها در خط تولید اپل است.به نظر نمی رسد که اپل،آیپد مینی را مرتبا به روز کند زیرا حدود دو سال و نیم بود که مدل جدیدی معرفی نشده بود.اما از آنجا که این مدل به تازگی لانچ شده است،زمان بسیار خوبی برای خرید این نسل از آیپد مینی می باشد.

درحالی که آیپد مینی،کوچکترین آیپد می باشد اما دارای ویژگی هایی مثل طراحی تمام صفحه و USB-C می باشد و همچنین به راحتی قابل حمل است.کاربرانی که به دنبال گزینه های مقرون به صرفه تر هستند می توانند نسل نهم آیپد را خریداری کنند.آیپد از 329 دلار شروع می شود و بسیاری از ویژگی های آیپد مینی مثل تاچ آیدی و Center Stage را با قیمتی کمتر ارائه می دهد.

از طرف دیگر،آیپد با صفحه نمایش بزرگتر مثل آیپد ایر با قیمت 599 دلار موجود هستند.آیپد ایر از یک کانکتور هوشمند در پشت صفحه ی خود برخوردار است که برای اتصال به کیبورد کاربرد دارد.همچنین دارای صفحه نمایش 10.9 اینچی می باشد.

مطلب پیشنهادی :
پشتیبانی iPadOS 15 از فایل‌سیستم NTFS

 

آیپد مینی 6

اپل ششمین نسل آپید مینی را در سپتامبر 2021 پس از دو سال و نیم معرفی کرد که دارای طراحی جدید با صفحه نمایش بزرگتر،بدون دکمه هوم،دارای تراشه A15 Bionic و پورت USB-C می باشد.

آیپد مینی 6

آیپد مینی هم اکنون طراحی 10.9 اینچی آیپد ایر با طراحی تمام صفحه،لبه های مربعی شکل و اسکنر اثر انگشت را منعکس می کند.تفاوت اصلی آیپد مینی و آیپد ایر در کانکتور هوشمند در پشت صفحه آیپد ایر و قرارگیری دکمه های صدا در لبه ی بالایی دستگاه می باشد.

آیپد مینی در حال حاضر دارای صفحه نمایش 8.3 اینچی Liquid Retina با رزولوشن 2266 در 1488 می باشد.این نمایشگر دارای ویژگی True Tone،رنگ های وسیع P3 و حداکثر روشنایی 500 نیت می باشد.

این دستگاه مجهز به تراشه A15 Bionic می باشد که جدیدترین تراشه سری A اپل است ک در آیفون 13 نیز به کار رفته است و تا 80 درصد عملکرد بهتری نسبت به آیپد مینی قبلی ارائه می دهد.مدل های سلولار آیپد مینی نیز می توانند برای اولین بار اتصال به 5G را داشته باشند.

 آیپد مینی 6

این مدل دارای دوربین عقب جدید 12 مگاپیکسلی عریض و دیافراگم f/1.8 می باشد.دوربین جلو نیز ارتقا یافته و با یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی که دارای Center Stage برای تماس های ویدیویی است،جایگزین شده است

آیپد مینی نسل ششم از اپل پنسل نسل دوم پشتیبانی می کند و برای جفت شدن و شارژ به دستگاه به طور مغناطیسی متصل می شود.عمر باتری آن نیز مثل سایر آیپدها حداکثر 10 ساعت می باشد.

مطلب پیشنهادی :
انتشار تصاویر بیتس استودیو بادز در بتای iOS 14.6

آیپد مینی در سه رنگ جدید صورتی،سفید (Starlight) و بنفش معرفی شده است که به رنگ خاکستری قبلی اضافه می شوند.

آیپد مینی هم اکنون قابل سفارش است و از 499 دلار برای مدل 64 گیگابایتی وای فای شروع می شود و تا 649 دلار برای مدل 256 گیگابایت موجود است.مدل های سلولار نیز با 150 دلار اختلاف قیمت در دسترس هستند.نسل دوم اپل پنسل که با آیپد مینی کار می کند با قیمت 129 دلار به فروش می رسند.

محمد معین اعلایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *