عرضه نسل جدید مک‌بوک ایر با چیپ M2 در نیمه اول 2022

به نظر می‌رسد نسل جدید مک‌بوک ایر با چیپ M2 در نیمه اول سال 2022 میلادی

سال گذشته، اپل از چیپ M1 رونمایی کرد و تا بحال همه مکبوک‌های این شرکت، به همراه این تراشه عرضه شده اند. حالا کوپرتینویی‌ها به این سطح از تراشه راضی نشده و خودشان را برای تولید نسل جدید آماده کرده اند و قرار است مک‌بوک ایر با چیپ M2 از راه برسد.

مک‌بوک ایر با چیپ M2

طبق اطلاعات جدید و اخباری که شنیده می‌شود، این قطعه جدید به نام M1X و M2 از راه خواهد رسید،که مدل دوم در نسل جدید مک‌بوک ایر استفاده خواهد شد. طبق اخباری که از منابع موثق به دست می‌رسد، مک‌بوک پرو جدید با چیپ M1X در فصل چهارم 2021 عرضه می‌شود. انتظاری که از این تراشه وجود دارد، این است که این تراشه به 10 هسته مجهز باشد که 8 هسته آن پر قدرت بوده و 2 هسته دیگر، روی مصرف بهینه انرژی تمرکز دارند.

اینطور به نظر می‌رسد که اپل تمایلی ندارد از این قطعه در نسل جدید مک‌بوک ایر استفاده کند. کوپرتینویی‌ها تصمیم دارند از تراشه M2 که عملکرد بهتری نسبت به M1 دارد، بهره ببرند. انتظاری که وجود دارد، این است که همچنان این قطعه دارای 8 هسته پردازشی باشد، البته در بخش گرافیکی، تغییراتی در آن اعمال شود. شاید هم این قطعه، به 9 یا 10 هسته گرافیکی مجهز باشد. این تعداد در مقایسه با 7 یا 8 هسته گرافیکی در M1 قدرت بالاتری دارد. در هر صورت، باید منتظر باشیم تا این محصول توسط اپل، غول تکنولوژی، از راه برسد تا بیشتر و دقیق‌تر با ویژگی‌های آن آشنا شویم و به بررسی بیشتر آن بپردازیم.

مطلب پیشنهادی :
عرضه نسل جدید مک‌بوک پرو با نمایشگر مینی-LED در سال جاری

برای اطلاع از اخبار جدید دنیای تکنولوژی به وبسایت مسیر مدرن مراجعه کنید.

محمد معین اعلایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *