انتشار ویژگی حریم خصوصی ضد ردیابی در iOS بعدی

ویژگی حریم خصوصی ضد ردیابی در بتای بعدی iOS در بهار سال بعد راه اندازی می شود:

اپل گزارش جدیدی درباره‌ی شیوه‌های ردیابی را به مناسبت روز حریم خصوصی داده ها منتشر کرده و تلاش‌های خود را برای متوقف کردن آن را برجسته کرده است. به گفته‌ی اپل، ویژگی جدید ضد ردیابی در بتای بعدی در فصل بهار منتشر می‌شود.

ویژگی حریم خصوصی ضد ردیابی در بتای بعدی iOS در بهار سال بعد راه اندازی می شود

این تلاش ها شامل  برچسب های حریم خصوصی (Nutrition Labels) در اپ استور می باشد که در دسامبر 2020 آغاز به فعالیت کرده و همچنین شامل شفافیت رهگیری برنامه ها می باشد که در آینده آغاز به کار می کند و مورد انتقاد فیسبوک قرار گرفته است. اپل در اعلامیه خود پیش از روز حریم خصوصی که در تاریخ 9 بهمن می‌باشد، گفت که ATT با به روزرسانی بتا بعدی منتشر خواهد شد. این ویژگی به خودی خود تغییر قابل توجهی در برچسب شناسه تبلیغات (IDFA) می‌باشد که برنامه ها باید قبل از ردیابی، از کاربران صریحا اجازه گیرند.

این ویژگی در سال 2021 منتشر می شود و به طور پیش فرض کاربران را از ردیابی تبلیغات مطلع می سازد.با باز کردن برنامه یک باکس با دو گزینه ی مجاز و عدم مجاز به ردیابی ظاهر می شود و از شما اجازه می گیرد.

اپل می گوید:”حریم خصوصی ضد ردیابی در اوایل بهار منتشر خواهد شد.”

علاوه بر اعلام ATT، اپل اولین گزارش خود با محوریت حفظ حریم خصوصی منتشر کرد و اعلام کرد که تیم کوک، مدیرعامل اپل، قرار است روز پنجشنبه در کنفرانس رایانه ها، درباره ی حریم خصوصی و محافظت از داده ها در بروکسل صحبت کند. در این گزارش حریم خصوصی با عنوان “در زندگی داده های شما”، یک راهنمای مصور برای ردیابی داده های وبسایت و برنامه ها وجود دارد که توسط شرکت های مختلف استفاده می‌شود. این راهنما همراه با جزئیات و توضیح روش ها می باشد و یکسری آمار ردیابی که از منابع شخص ثالث بدست آمده را برجسته می کند. به طور مثال، اپل چندین سیاست و ویژگی های خود را که به کاهش ردیابی و حداقل سازی انواع دیگر استفاده از داده ها کمک می‌کرده را برجسته کرد. برخی از این سیاست ها شامل به حداقل رساندن داده‌های جمع آوری شده، پردازش داده‌‌ها در هر زمان،افزایش کنترل کاربر و شفافیت و ایمن نگه داشتن داده ها از طریق اقدامات امنیتی می باشد.
در این اعلامیه برخی از تمجیدهایی که سازمان های خصوصی از اپل کرده اند به چشم می خورد.

مطلب پیشنهادی :
آیفون پرو 13 به نمایشگر کم مصرف LITPO  مجهز خواهد بود

Gus Hosein از حریم خصوصی بین المللی گفت: “برچسب های حریم خصوصی اپل برای صنعت نیاز است تا فضایی شفاف و آشکار برای کاربران ایجاد شود و ابزارهایی مثل App Tracking Transparency (اجازه از کاربر برای ردیابی) به مردم کمک می کند تا کنترل در برابر فاش شدن اطلاعات خود داشته باشند. با این نوآوری قابل تحسین،اکنون فشاری بر روی صنعت برای تغییر به وجود آمده است.”
Michelle Richardson از مرکز دموکراسی و فناوری گفت که این تغییرات به توازن مجدد اکوسیستم کمک می کند تا جمع آوری و به اشتراک گذاری فناوری داده ها برای کاربر شفاف شود و ردیابی به طور پیش فرض انجام نشود.

اخبار به روز اپل را در سایت مسیرمدرن دنبال کنید.

کلیدواژه : IOS
محمد معین اعلایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *