راهنمای خرید اپل واچ سری 8 در مقابل اپل واچ اولترا کدام یک برای شما مناسب تر است؟

در سال 2022 شرکت اپل در رویداد” far out” در کنار اپل واچ سری 8 ،اپل واچ اولترا را معرفی کر‌د. اپل واچ اولترا  محکمتر و بزرگ‌تر از سری 8 است و برای محیط های ‌ورزشی یا در واقع آنهایی که می‌خواهند دستگاه بزرگ‌تری روی مچ خود داشته باشند طراحی شده . اگرچه به طور قابل توجهی گران تر است، بنابراین آیا به آن نیاز دارید یا سری 8  برایتان کافی است؟ اگر میخواهید کمی بیشتر در مورد مدلی که میخواهید بخرید تحقیق کنید در اینجا نحوه مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا آمده است .

اپل واچ اولترا

این دستگاه یک دستگاه ضمخت با بدنه محکمتر در کنار نمایشگر بزرگ تر ارائه می شود.

نکات مثبت:

-طراحی جسورانه و درشت

-صفحه نمایش بزرگ

-بهترین عملکرد شارژدهی در بین ساعت های اپل

نکات منفی:

-گران بودن دستگاه

-کمبود قابلیت سنجش انرژی

-طراحی ضمخت دستگاه ممکن است سلیقه هرکسی نباشد

اپل واچ سری 8

این دستگاه دارای طراحی عالی و دارای انبوهی از سنسورها و ویژگی های بیشتر از آنچه احتمالا میدانید می باشد . عمر باتری آن، بهترین در بازار ساعت های هوشمند نیست اما شارژ سریع باعث میشود  شارژ روزانه ی آن آسان تر انجام شود .

نکات مثبت:

-طراحی آشنا و راحت

-نمایشگر عالی

-سرعت شارژ سریع

نکات منفی:

-نسبت به سری 7 تفاوت چندانی نکرده است

-عمر باتری به خوبی اولترا نیست

– بدون دکمه اکشن مانند اولترا

طراحی و ساخت

برخلاف طراحی اپل واچ سری 8 و اپل واچ سری 7 که عملا یکسان هستند طراحی اپل واچ اولترا ظاهری کاملا جدید برای خط تولید ساعت های هوشمند اپل ارائه می دهد مهم‌تر از همه، اپل واچ اولترا دارای قاب تیتانیومی 49 میلی‌متری است  که این  ساعت بزرگترین ساعت اپل است. اپل واچ سری 8 در اندازه های 41 میلی متری و 45 میلی متری (هم از جنس آلومینیوم و هم از جنس استیل ضد زنگ) عرضه می شود که با اپل واچ اولترا، سری 8 45 میلی متری در کنار هم کوچک به نظر می رسد.اولترا همچنین دارای صفحه نمایش تخت است، در حالی که صفحه نمایش سری 8 منحنی است.

مطلب پیشنهادی :
هدست Vision Pro اپل

دکمه‌ها یکی دیگر از تفاوت‌های قابل مشاهده هستند، به طوری که اپل واچ سری 8 دارای digital crown و دکمه کناری در سمت راست شاسی است. در همین حال، اپل واچ اولترا دارای یک digital crown بزرگتر با شیارهای برجسته تر است که اکنون با دستکش هم راحت میتوان با آن کار کرد . در سمت چپ یک دکمه اکشن اضافه شده ، دکمه اکشن کاملا برای هر فعالیتی قابل تنظیم است به این معنی  که کاربر می تواند  هر عملکردی را که نیاز دارد  به آن اختصاص دهد.  برای مثال شرکت اپل  چند مورد از عملکرد های دکمه اکشن را ذکر کرده مانند شروع بک ترک از داده های GPS  و همچنین یک مشبک بلندگوی قابل مشاهده در اپل واچ اولترا وجود دارد .

هر دو اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا را می توان با بهترین بندهای اپل واچ سفارش داد، اگرچه اولترا دارای مجموعه ای منحصر به فرد از بندها است که برای ورزش های خاص در فضای باز بهینه به نظر می رسد.

قیمت

قیمت یکی از مهمترین تفاوت های اپل واچ سری 8 با اپل واچ اولترا است. اپل واچ سری 8 با قیمت 399 دلار برای نسخه 41 میلیمتری و 429 دلار برای نسخه 45 میلیمتری آ غاز می شود . اپل واچ اولترا 799 دلار قیمت دارد که تنها در یک پیکربندی با پشتیبانی سلولار عرضه می شود. اگرچه در مقایسه با سری 8 نسبتاً گران است، اما باید توجه داشته باشیم که مدل‌های استیل، تیتانیوم نسخه اپل واچ به همین اندازه گران هستند.

ویژگی ها

هر دو ساعت دارای watchOS 9 هستند، دارای سنسور دمای پوست جدید، عملکرد جدید تشخیص تصادف اضطراری، مجموعه کاملی برای تناسب اندام و موارد دیگر هستند. هر دو ساعت از برنامه قطب نما استفاده می کنند، که اکنون به شما  این امکان می دهد نقاط بین راه را ذخیره کنید و با یک ویژگی مسیر برگشت مراحل خود را دوباره دنبال کنید. اما با بررسی تفاوت‌ها، می‌بینید که فقط اپل واچ اولترا آخرین پروتکل GPS (L5) را دارد که دقیق‌ترین داده‌های موقعیت مکانی را در میان هر اپل واچ تا کنون می‌دهد. اپل واچ اولترا همچنین دارای یک برنامه آژیر جدید است که از بلندگویی که در بخش طراحی به آن اشاره کردیم برای زنگ هشدار 86 دسی بل استفاده می کند و ظاهراً تا فاصله 180 متری شنیده می شود همچنین یک برنامه عمق انحصاری برای اپل واچ اولترا وجود دارد. این دستگاه می تواند به طور خودکار شروع به اندازه گیری شیرجه زیر 3 فوت کند و دستگاه تا عمق 100 متری یا دو برابر عمق سری اپل واچ ضد آب باشد. به نظر می رسد اپل واچ اولترا بهترین ویژگی ها را برای افرادی دارد که علاقه زیادی به فعالیت های بیرون از منزل دارند دارد .ویژگی های نرم افزار ویژه تقریباً به طور کامل به فعالیت هایی مانند پیاده روی، کوه نوردی، دویدن در مسیر و ورزش های آبی اختصاص دارد. تفاوت میان روشنایی صفحه نمایش اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 8چشمگیر است. نمایشگر اپل واچ اولترا 2برابر روشن‌تر از اپل واچ سری8است که خوانایی آن را زیر نور مستقیم آفتاب ساده‌تر می‌کند.

مطلب پیشنهادی :
مقایسه ایرپاد ۲ با ایرپاد پرو، قیمت یا کیفیت؟

عمر باتری

اپل واچ اولتر بیشترین عمر باتری را در بین سایر مدل های اپل واچ دارد و تا 36 ساعت در استفاده عادی کاربر را همراهی میکند در صورتی که این مقدار برای واچ سری 8 اپل حدود 18 ساعت اعلام شده است .

اپل قابلیت  low power mode برای هر دو ساعت در نظر گرفته که با غیر فعال کردن ویژگی هایی مانند AOD  و تشخیص خودکار شروع فعالیت ، ماندگاری باتری را طولانی تر میکند.

مشخصات فنی:

 

اپل واچ اولترا اپل واچ سری8
36 ساعت ترکیبی (60ساعت در حالت کم مصرف) 18 ساعت ترکیبی (36ساعت در حالت کم مصرف) طول عمرباتری
49 میلی متر 41 و 45 میلی متر سایز کیس
Apple S8 Apple S8 پردازنده
2000 نیت 1000نیت حداکثر روشنایی صفحه نمایش
100 متر (40 متر غواصی) 50 متر( برای غواصی مناسب نیست) مقاومت در برابر آب
دارد ندارد آژیر خطر
دارد ندارد حالت night mode
دو فرکانسL1و L5 با دقت بالا یک فرکانسL1 موقعیت یاب GPS
دارد دارد حسگر دمای بدن
دارد فقط مدل سلولار دارد سیمکارت الکترونیکی داخلی
دارد دارد تشخیص سقوط و تصادف
دارد دارد حالت کم مصرف low power mode
دارد دارد صفحه نمایش همیشه روشن
799 دلار 399 دلار قیمت پایه

 

جمع بندی

 

اپل واچ اولترا بدون شک ساعت هوشمند جالب تری نسبت به اپل واچ سری 8 است. با این اوصاف، اپل واچ سری 8 برای اکثر مردم ساعت هوشمند بهتری خواهد بود. اپل واچ اولترا برای کسانی که از ویژگی های ورزشی در فضای باز بهرمند هستند، یا کسانی که می توانند هزینه 300 دلاری را برای دو برابر عمر باتری و صفحه نمایش بزرگتر پرداخت کنند، بهترین است.

مطلب پیشنهادی :
انتشار رندرهای آیپد مینی 6: حذف دکمه هوم و استفاده از پورت USB-C
محمد معین اعلایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *