استفاده از فرمت ProRAW در آیفون 12 پرو

استفاده از ProRAW در آیفون 12 پرو

کمپانی اپل، امکان ثبت تصاویر را در آیفون 12 به کمک فرمت ProRAW فعال کرده است. به کمک این قابلیت، این امکان وجود دارد که ویرایش بیشتری بر روی تصاویر اعمال کرد. قابلیت جدیدی که در آیفون 12 و آیفون 12 پرو افزوده شده است، به کاربران کمک می‌کند که یک فرمت خام از تصاویر خود داشته باشند. به کمک این فرمت خام، کاربران می‌توانند داده‌های بیشتری در مقایسه با فرمت پیش فرض آیفون در اختیار داشته باشند. این فرمت خام به کاربران کمک می‌کند که بیشتر بتوانند روی تصاویر ویرایش انجام دهند. این امکان در اپل به صورت پیش فرض غیر فعال است که باید توسط خود کاربران به راحتی فعال شود.

 ProRAW
عکاسی حرفه ای

این فرمت چه ویژگی‌هایی دارد؟

فرمتی که در اغلب گوشی‌های موبایل برای تصاویر وجود دارد، فرمت JPEG است. این فرمت با توجه به قابلیت فشرده سازی داده‌ها و کاهش حجم تصویر بدون افت چشمگیر کیفیت، مورد محبوبیت کاربران قرار گرفته است. اما مشکلی که درمورد این فرمت وجود دارد، این است که امکانات در برخی زمینه‌ها برای کاربران محدود است. برای مثال برای ویرایش عکس در با فرمت  JPEG در اینستاگرام، برای ویرایش محدودیت وجود دارد. مثلا برای بهبود نور شدید آسمان، قابلیتی وجود ندارد. چرا که این فرمت به کاربر داده زیادی نمی‌دهد و بسیاری از داده‌ها هنگام فشرده سازی از بین می‌روند. برای همین است که عکاسان حرفه ای برای ادیت بهتر، از فرمت RAW استفاده می‌کنند.

این فرمت بدون هیچ تغییری، دقیقا تصویر گرفته شده از حسگر دوربین را با بیشترین داده به کاربر ارائه می‌دهد. چرا که فشرده سازی در آن وجود ندارد و داده‌ها از بین نخواهند رفت. کسانی که از آیفون برای عکاسی حرفه ای استفاده می‌کنند، به کمک اپلیکیشن‌هایی که از شرکت‌های دیگر ارائه می‌شود از فرمت RAW استفاده می‌کنند. اما به کمک ProRAW نیازی به اپلیکیشن جداگانه نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی :
جهانی شدن قابلیت یوتیوب Shorts

برای اطلاع از جدیدترین اخبار دنیای تکنولوژی، به سایت مسیر مدرن مراجعه کنید.

محمد معین اعلایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *